Home

Verslagen

Programma

De Techniek

Foto's en Video

Het Team

Geschiedenis

 

 

 

 

 

 

 

 

Verslagen autosportteam Erik Pijnenburg 2011

Baarle Nassau 5e NK

Ruurlo 4e NK

Visvliet 3e NK

Ysselstein 1e NK

Baarle Nassau Test Wedstrijd (25 april)

Mega Trekkertrek Spektakel Demo rijden (13 maart)

 

Baarle Nassau 5e NK                    

Ondanks het onstuimige weer van deze zomer, krijgen we al vroeg in de week bericht van de KNAF dat de baan in Baarle Nassau er goed bij ligt, en er zonder extreem noodweer, gewoon gereden kan worden.

Donderdag nog even een belrondje om te kijken of iedereen mee kan, zodat het boodschappenlijstje afgerond kan worden. Zoals gewoonlijk tijdens een wedstijdweekend heb ik de vrijdag vrij om de catering voor het weekend te regelen.

En vrijdagmiddag reizen we af naar het zuiden voor de laatste NK van dit seizoen.

Hoewel door het wegvallen van de wedstrijd in Lochem, John Verberk niet meer te achterhalen is voor de 1e plaats in het Nederlands Kampioenschap, is ons er alles aan gelegen zo dicht mogelijk achter hem te eindigen.

Aangekomen in Baarle blijkt dat er geen woord gelogen is over de staat van de baan.
Zowel de baan als het rennerskwartier liggen er prachtig bij, en het is te merken dat ook de concurrentie er zin in heeft, want de 1e plaats mag dan vergeven zijn, er zijn nog voldoende kandidaten voor de twee overgebleven podiumplaatsen.
Terwijl we ons klaar maken voor de eerste manche, is het tijd voor het eerste hoogtepunt van de dag.

Jan Heesters is na een lang ziekbed, voor het eerst sinds een jaar, weer in staat een wedstrijd te bezoeken.

In de 1e manche moet Erik vanaf rij drie starten. Ondanks het vele zand en de zware baan, weet hij naar de 6e plek te rijden.

Na de 1e manche worden er wat kleine aanpassingen gedaan, om de wegligging nog wat te verbeteren.

Het is gezellig druk in Baarle, en tijdens de pauzes, die nodig zijn om de mooie maar loodzware baan berijdbaar te houden, komt het publiek massaal kijken op het rennerskwartier.

Dat is een van de charmes van de autocross, naast spanning en spektakel kan het publiek overal vrij rond kijken.

Gedurende de middag is ook Rob Schuurman gekomen, zodat we echt compleet zijn.

Dan is het tijd voor de 2e manche, waarin Erik mag starten vanaf de 2e startrij.

Na een goede start, krijgt hij in het tummult die de 1e bocht altijd met zich mee brengt, een flinke tik op zijn achterwiel. Ondanks een scheve draagarm, waardoor rechtsachter het wiel scheef onder de auto staat, en de band aan blijft lopen, weet Erik toch als 2e te finishen.

Oude liefde roest niet, dat blijkt wel als in de loop van de middag Peter Versluis langs komt lopen om de sfeer te proeven, en even naar zijn oude auto te kijken.

Met een 6e en een 2e plaats moet er in de 3e manche een goed resultaat neer gezet worden om een (goede) plek in de finale te verdienen. Ondanks de eerste startrij, zal Erik alle zeilen bij moeten zetten voor een goed resultaat. Als de lichten uitgaan, wordt een muur van zand opgetrokken door het geweld van de vertrekkende superklasse auto's, en we zien Erik als 1e uit de bocht tevoorschijn komen. Ondanks de zware tegenstand weet hij deze plek vast tehouden tot de finish, dus dat beloofd een goede plek in de finale.

En inderdaad mag Erik na Mike Bartelen als 2e zijn plek op de startgrid innemen, met naast zich Johan van Grieken, die bijna onopvallend naar voren komt rijden in de NK's.

Met links en rechts een manche overwinning, is hij inmiddels een vaste waarde in de finale aan het worden.

Daarnaast staat Martin Kroon, en dan volgt een lege plek. Dennis Kuijpers blijkt stukken te hebben aan de Porsche en kan geen finale rijden. Jammer om op die manier een podiumplaats aan je neus voorbij te zien gaan (want met de kleine verschillen in de top van het kampioenschap is dat al zeker).

Als de lampen uitgaan, en de auto's richting de eerste bocht denderen, zijn de verschillen klein, maar Erik komt als 1e de bocht uit met Mike Bartelen op zijn achterrek, en Martin Kroon er net naast.

En er ontstaat een mooi en sportief gevecht, waar het enkele keren stuivertje wisselen is voor de eerste plaats tussen Erik en Mike, terwijl Martin er kort achter wacht op een foutje van deze twee. Bijna komt Erik in de problemen tijdens het dubbelen van wat achterblijvers, als hij binnenin blijft en Mike buitenom probeert te komen, moet hij even in de rem als een van de achterblijvers onverwacht naar binnenkomt. Maar gelukkig hersteld deze coureur zijnn fout, en is de weg buitenom net iets te lang voor Mike om Erik voorbij te komen.

En met zijn 2e overwinning dit seizoen, stelt Erik de 2e plaats in het NK zeker.

Nu is het tijd voor de winterstop, om alles weer klaar te stomen voor een nieuw spectaculair seizoen Veka Nederlands Kampioenschap Autocross.

Namens het Autosportteam Erik Pijnenburg,
bedankt voor
jullie tegenstand
(collega coureurs)
het organiseren van mooie wedstrijden
(organisatie en vrijwilligers)
het enthousiasme langs de lijn
(het publiek)

 

Ruurlo 4e NK                    

De vakanties zitten er voor de meeste al weer op, en voor de mensen die in Nederland zijn gebleven (of naar Noord Spanje zijn afgereisd) is die niet al te droog verlopen.

Dit is de week voor de NK in Ruurlo ook een van onze zorgen, zou de wedstrijd doorgaan?
Onze grootste zorg was echter dat Jan opnieuw op de operatietafel en daarna op de Intensive Care terecht is gekomen.
Gelukkig gaat het weer de goede kant met hem op, verwachten we hem in de loop van volgende week weer thuis. En misschien wel het beste nieuws, de verwachting is dat dit wel eens de laatste van zijn slopende reeks operaties kan zijn geweest.

Als op vrijdagmorgen het sein voor de NK in Ruurlo nog steeds op groen staat, is het vroeg opstaan om een rondje langs de diverse supermarkten om proviand in te slaan.
Vervolgens thuis een paar uurtjes de keuken in om het eten voor de cross voor te bereiden.

Terwijl ik me dus duidelijk met de randverschijnselen bezig houdt, heeft de rest van het team de auto geladen, en de bus klaar gemaakt voor vertrek.
We vertrekken richting Ruurlo in een stevige regenbui, maar wat hier in Brabant valt, valt niet in de achterhoek.

Uiteraard rijden we ook deze rit op de navigatie, en ook deze rit zetten we de navigatie niet op vrachtauto. Dus via allerlei kruip door sluip door weggetjes, waar we zien hoe mooi Nederland is, naderen we vanaf de achterkant het wedstrijdterrein waar ACCLa de NK organiseert.

Het rennerskwartier is vochtig, maar ondanks de onmiddellijk aangeboden hulp van een trekker, kunnen we op eigen kracht de bus naar onze plek op het rennerskwartier rijden.

Dan even snel langs de keuring en inschrijving, zodat we klaar zijn voor de wedstrijd morgen.

De wedstrijddag begint met wisselend weer, zo druppelt het een beetje, en dan schijnt de zon weer. Maar al met al mogen we niet klagen. De baan ligt er goed bij. Waar het zand van Ruurlo toch al garand staat voor een loodzware baan, heeft de regen van de afgelopen weken hem er niet lichter op gemaakt.
Dus voor de liefhebbers, "een baan waar de jongens en meisjes, van de mannen en vrouwen, worden gescheiden.

En dat er, ondanks de term jeugdklasse, maar weinig jongens meerijden in de NK, blijkt uit het spektakel dat het massaal opgekomen publiek vanaf minuut een voorgeschoteld krijgen.

In iedere klasse wordt duidelijk dat de coureurs uitgerust terug zijn van vakantie, en dat halverwege het kampioenschap, alle kampioenschappen nog onbeslist zijn.

Deur aan deur, bumper aan bumper en ketser tegen ketser, er wordt gestreden op het scherpst van de snede.

Maar ondanks het spektakel in de overige klasses, komen we uiteraard om zelf te presteren.

Onze startvolgorde is simpel, 1e manche - 1e rij, 2e manche - 2e rij, 3e manche - 3e rij.
Dat houdt in:

De 1e manche, vanaf de 1e rij, mag je geen fout maken, want hier moeten finale punten gepakt worden.

Met Gerrit Nap, Tim ten Dolle en Dennis Kuijpers naast je, wordt dat lastig.
Maar Erik weet als tweede achter Gerrit Nap te eindigen.

De 2e manche, vanaf de 2e rij, kan je iets proberen, maar mag je niet teveel inleveren.

Hier proberen we andere banden, in de hoop dat die iets ligter over de zware baan kunnen.

Helaas blijkt dat een verkeerde keus. Het is glijden en glibberen en veel wielspin, omdat het zware zand niet uit de banden gelost wordt. We mogen tevreden zijn met een 4e plek, wat theoretisch een plekje winst is vanaf de 2e rij.

De 3e manche, vanaf de 3e rij, moet je naar voren, want er zijn maar 5 plekken op de 1e rij in de finale, en met een 2e en 4e plek sta je daar nog niet.

Na een geweldige start (4e door de 1e bocht), krijgt Erik in bocht 3 veel zand binnen en verliest de baan even uit het zicht, en levert onmiddellijk 2 plaatsen in.
In de loop van de manche weet hij deze 2 plekken nog terug te pakken, en eindigt ook hier op een 4e plek.

2-4-4 is precies genoeg om als 5e op de 1e rij te staan in de finale.

En dat is nodig, want iedere rijder in deze finale heeft bewezen in staat te zijn een wedstrijd te winnen. Kortom een finale die de term superklasse eer aan doet.
Alsof hij zelf de knop van het startlicht bediend, gaat Erik precies in het startlicht weg.
Samen met John Verberk, en op de hielen gezeten door Gerrit Nap, Dennis Kuijpers en Tim ten Dolle gaat Erik de 1e bocht in, en weet er als koploper uit te komen.

Met John Verberk (die hier zijn kampioenschap nog vaster in handen probeert te krijgen) op zijn achterrek moet Erik het uiterste uit zichzelf en de Corvette halen, om nog kans te houden op het kampioenschap. Lang blijft het een strijd om de meters, maar als Erik iets beter af weet te rekenen met de eerste achterblijvers, weet hij een gat van zo'n 50 meter te slaan tussen zichzelf en John Verberk.

En hoewel John uiteraard aansluiting houdt om een foutje van Erik af te straffen, kan Erik de laatste halve ronde onbedreigd uitrijden naar de 1e overwinning van dit jaar.

Na de finale van de superklasse breekt helaas de hemel weer open, en worden de laatste 3 finales in de stromende regen gereden.
Gelukkig heeft ACCLa de zaken goed voor elkaar, en zo'n half uur na de prijsuitreiking worden we door een van de volop aanwezige trekkers het rennerskwartier af, en de weg op getrokken, om aan de terugreis naar Esch te beginnen.

Komende week de auto klaar maken voor de 5e NK in Lochem op 27 augustus.

 

Visvliet 3e NK            

Ondanks uitvallen in de finale toch tevreden

Door het weg vallen van de wedstrijd in Lochem schoof Visvliet op van de 4e naar de 3e NK.

En in de superklasse lijkt dat wel eens een beslissende wedstrijd te kunnen worden.

Met 2 overwinningen op zak, kan John Verberk met een goede classering in Visvliet, de strijd in het NK reduceren tot een strijd om de 2e en 3e plek.

De weersverwachting is goed (3 mm regen, dus geen stof en toch "zo goed als" droog).

De afgelopen weken hebben we ons bezig gehouden met "het probleem van Kerkdriel".

In Kerkdriel bleek dat we op een harde baan het vermogen van de auto niet kwijt kunnen.

Dat is terug te zien in het resultaat, 1e en 2e manche (nog een vochtige en redelijk zachte baan) rijdt Erik naar voren, als de temperatuur hoger, en de baan harder wordt, kan Erik in de 3e manche bij blijven, maar niet naar voren rijden.

In de finale is er alleen maar wielspin, en rest ons niet meer dan een plek in de subtop.

Daar is de laatste weken dus aangewerkt. We weten allemaal wat we tegen teveel wielspin kunnen doen. Je verlengt de bak, of brengt het vermogen terug. Maar daarmee ga je ook sleutelen aan de kracht van de Corvette. Dus hebben we er voor gekozen grotere banden te gebruiken om het probleem van de wielspin op te vangen.

Bij banden horen velgen, want hoewel firma v.d. Valk altijd bereid is om "even" een paar banden om te wisselen, geven we er toch de voorkeur aan om met complete wielen van huis te gaan.

Nu het steeds moeilijker/duurder wordt om aan Fuchs velgen te komen, zijn we bij Snel motorsport terecht gekomen.
Tijdens de Racing Expo in Leeuwarden zijn we in de stand van Snel motorsport, Braid velgen tegen gekomen.
Deze velgen zijn speciaal ontwikkeld voor de rally- en autosport, en moeten ook sterk genoeg zijn voor de autocross.

Aangezien Snel motorsport hiervan overtuigd is, hebben ze een set Braid-velgen gesponsord om aan te tonen dat deze ook bestand zijn tegen het geweld van de autocross.

Voor de te verwachten harde kleibaan hebben we banden van 76 cm hoog op een set Braid velgen laten leggen.

Helaas viel het weer in het begin van de dag nogal tegen. De verwachte 3 mm regen, lijkt in een onverwachte 3 cm te veranderen.

Een pluspuntje is dat RTL heeft besloten deze wedstrijd te laten verslaan door iemand die er beter uit ziet, en ook nog eens meer verstand van autocross heeft, dan de reguliere commentator. Emille Moorelisse (bekend van autocrossnederland.nl) doet verslag van de NK Visvliet.

De wedstrijd:

In de eerste manche moet Erik vanaf rij 2 starten. In bocht 2 moet hij vol in de remmen voor een coureur die de bocht iets te vroeg instuurt, en in de grip voor de bult terecht komt.

Als hij hierom heen gestuurd heeft, kan de achtervolging ingezet worden, en ondanks de natte en dus gladde kleibaan weet hij een 3e plek neer te zetten.

In de tweede manche moet Erik van de laatste rij starten.

Hij begint aan een inhaal race, maar gaat vervolgens in de fout als hij buitenom probeert naar de tweede plaats (achter de soeverein leidende Johan van Grieken) te komen. Een ronde eerder is Wilhelm Franssen in de grip terecht gekomen, maar dat is Erik ontgaan.

En bij zijn poging buitenom naar de 2e plek te komen ziet hij te laat de auto van Wilhelm staan.

Hij probeert er nog om heen te sturen, maar door de natte klei, pakt hij met zijn achterwiel het achterhek van Wilhelm mee. Het achterwiel met de complete ophanging scheurt los, en Erik staat naast de al gestrande Wilhelm (een reglementaire zwarte vlag is het gevolg).

Johan van Grieken behaald hier (met overmacht) zijn eerste manche winst in de superklasse.

Alle zeilen worden bijgezet om de auto klaar te krijgen voor de 3e manche.

En met de hulp van onze nieuwe sponsor Patrick Snel, die niet te beroerd is om zijn handen en kleren vuil te maken aan de vette klei van Visvliet, weten we de auto net op tijd klaar te krijgen voor de 3e manche.

Vlak voor de 3e manche is het weer stevig gaan regenen, en het is een kwestie van overleven.

Door de zwarte vlag moet Erik een resultaat neer zetten om nog in de finale te komen.

En met een 2e plek in deze manche weet hij zich als 14e in de finale te rijden.

Na de 3e manche breekt de zon door, en de kleibaan droogt snel op. Dus is het tijd om de Braid velgen en de 76 cm banden te testen.

In de finale gaan we rondom hoog. Vanaf de achterste startrij komt Erik iedere ronde enkele plaatsen naar voren. Maar dan slaat het noodlot toe, twee rondes voor het einde, gaat Erik buitenom voor de 3e plek, maar op dat moment knapt de homokeneet rechtsachter bij de bak.

Vanaf dat moment wil de (normaal 4, maar nu nog maar) 3-wheel aangedreven bolide alleen nog maar rechtdoor. Erik komt in de grip terecht, en rijdt zijn auto langzaam naar de laatste plek.

Met een 2e plek achter Glenn van Rosmalen, weet John Verberk zich nog vaster op de 1e plek in het NK te zetten.

Voor Autosportteam Erik Pijnenburg is de winst dat we weten dat onze nieuwe Braid-velgen bestand zijn tegen het geweld van de autocross. We kunnen nu meer met onze banden, omdat de Braid-velgen in alle maten, en met iedere "steek", betaalbaar geleverd worden. Dus vanaf nu behoren alle banden op velgen tot 19" tot de mogelijkheden.

Even allemaal op vakantie, en dan zorgen dat we weer klaar zijn voor de NK in Ruurlo.

 

Ysselstein 1e NK        

Toch een 3e plaats tijdens hete 1e NK.

Na de testwedstrijd in Baarle Nassau zijn de nodige aanpassingen aan de auto gedaan in een poging de laatste kinderziektes uit de Corvette te halen. Daarnaast heb ik de inkopen aangepast aan de weervoorspelling voor het weekend van de 1e NK van 2011.

Extra water en een paar dozen ijs moeten ons door het tropische weekend heen helpen.

Voor we de snelweg op draaien richting Limburg, maken we eerst een kleine omweg om onze Jan te begroeten. Na vele maanden in het ziekenhuis is hij eindelijk weer thuis. En hoewel hij deze cross nog niet mee kan, zijn we aan het kijken hoe we een rolstoel vriendelijke ingang in de bus kunnen maken, zodat hij zo snel mogelijk weer mee kan.

Na de droogte van de laatste maanden verbaasd het  me hoe groen het gras op het rennerskwartier in Ysselstein nog is.
Maar vanuit Brabant is Limburg natuurlijk onze buur, en het gras is altijd groener bij de buren.

En hoewel we redelijk vroeg in Ysselstein aankomen is het er al druk. Iedereen lijkt er zin in te hebben, en ook wij verheugen ons op de start van een nieuw seizoen NK’s.

Door het heerlijke weer wordt het een lange zaterdag richting de vroege start op zondag. Het is goed dat de jeugdklasse de spits niet af hoeft te bijten, want met name de jeugd heeft moeite de slaap te pakken in de zwoele nacht “before the morning after”.

Er wordt vroeg gestart in Ysselstein (waarschijnlijk om aan te kunnen sluiten op de beker finale van Twente – Ajax).

Over de wedstrijd zelf valt vooral te zeggen dat het druk geweest is in de tent van Team Pijnenburg.
In de 1e manche begeeft de stuurbekrachtiging het, en moet Erik alle zeilen bij zetten om nog in de top drie te kunnen eindigen.

De 2e manche staat in het teken van de koprol van Erik. Als hij na de start een hoeveelheid zand binnen krijgt, en een andere coureur naar binnen ziet knijpen, pakt hij met zijn voorwiel de grip, en gaat over de kop. Terwijl het medisch team aan komt gesneld, is Erik al bezig om de auto weer op 4 wielen te krijgen voor de herstart.
Na de herstart weet hij wederom een top drie positie te rijden.

In de 3e manche ligt Erik al snel op een 1e plek, en rijd weg bij zijn tegenstanders, maar dan staat hij opeens haaks op de baan. Waarschijnlijk als gevolg van de koprol in de 2e manche is een uniball van de wielophanging afgebroken, en duikt de auto bij iedere remmende beweging over de voorwielen heen.

Erik moet zijn 1e plaats afgeven, en gaat naar een 4e plek.

Maar ondanks deze probleempjes is er toch een 1e rij in de start van de finale.

In de start komt Erik slecht weg. Pas na zo’n 50 meter lijkt de auto het vermogen van de Corvette op de baan kwijt te kunnen. Dit heeft wel als voordeel dat hij de crash in de eerste bocht kan omzeilen.

Maar hij komt als 6e de eerste bocht door.

Na een inhaal race kan hij twee rondes voor het einde een 3e plek achter Gerrit Nap innemen.
Als Gerrit iets te ver naar buiten gaat, kan Erik hem richting bocht binnen langs voorbij steken.

Dan volgt een vervelend incident. Zonder dat ze elkaar raken (Erik en Gerrit hebben dat al doorgesproken) verliest Gerrit de controle over zijn auto, en gaat hard over zijn dak.
Gerrit geeft zelf aan dat hij niet weet of zijn schokbreker is afgebroken, en dat hij daardoor is gaan rollen, of dat de auto in een zandwal heeft gehapt, en tijdens de koprol de schokbreker is afgebroken. Gerrit en Erik geven allebei overigens aan dat ze elkaar niet geraakt hebben. Ook de wedstrijdleiding die op de steiger in de betreffende bocht stonden hebben dit geconstateerd. Inmiddels hebben we gehoord dat Gerrit behoorlijk zwaar geblesseerd is geraakt, en we wensen hem sterkte bij zijn herstel.
Bij de herstart wordt Erik tot mijn verbazing (door de objectieve jury, en ongetwijfeld terecht) op de 4e plek gezet.

Ik twijfel geen moment aan de jury en de startopstelling, maar ik had persoonlijk al een droomstart vanaf de 2e plek langs de furieus rijdende John Verberk in gedachte. De waarheid was echter beduidend anders. Weer pakt de koppeling pas vol na zo’n 50 meter. Dan is Sander Derikx hem al voorbij gestoken. Het lukt Erik niet om Sander en John te verschalken, en met de problemen van vandaag is een 3e plek nog zo slecht niet.

Voorlopig gaan we er alles aan doen om zo snel mogelijk de auto klaar te krijgen voor Kerkdriel.
Er moet nog wel wat gebeuren, want naast een twijfelachtige koppeling zijn er nog wat probleempjes met de koeling en valt om onduidelijke redenen de stroom af en toe onder de 11 Volt.

Kortom het wordt nog een lange NK, maar we weten waar we aan moeten werken, en we hebben er vertrouwen in.

 

Baarle Nassau Test Wedstrijd (25 april)

De aanloop naar de eerste echte test voor auto en team, is gereden op de loodzware zandbaan in Baarle Nassau.
Naast Team Pijnenburg is hier ook de officiële eerste run van Team Erik Pijnenburg JR. geweest.
Na 's morgens zijn examen met goed gevolg afgesloten te hebben, heeft hij meteen de nodige meters gemaakt in de juniorklasse. Na een beetje onwennig begin, waarin hij in de eerste ronde nog werd gedubbeld, begon hij zich per manche te verbeteren en wist hij in de finale zelfs enkele coureurs achter zich te houden. Kortom een mooi debuut van Team JR
(The Next Generation).

Ook Team Erik Pijnenburg zelf kan terug kijken op een geslaagde test wedstrijd.
Na in twee van de drie manches een eerste plek te hebben gereden, was het dus poleposition in de finale. Na een mindere start in de finale (oorzaak inmiddels bekend) moest Erik achter de ontketende John Verberk aansluiten. John die in zijn thuiswedstrijd uiteraard alles uit zijn auto haalde wist Erik achter zich te houden, en met een mooie 2e plek kunnen we terugzien op een geslaagde test wedstrijd.
Enkele veranderingen/verbeteringen die in de winter zijn doorgevoerd hebben bewezen goed te functioneren. En er is een nieuw probleempje aan het licht gekomen, en inmiddels verholpen.
De centrale koelvin trok meer stroom dan de dynamo leverde. Na een aanpassing aan de dynamo, en de aansluiting van de koelvin, is dat inmiddels ook verholpen.
Dus we denken klaar te zijn voor de eerste NK in Ysselstein op 8 Mei.

Mega Trekkertrek Spektakel Demo rijden (13 maart)

Sinds jaar en dag is de familie Van Der Valk (die van de autobanden) betrokken bij het Mega Trekker Trek Spektakel.
Om het Spektakel nog groter te maken, hebben ze dit jaar naast de nodige trekkers en vrachtauto's zelfs een panservoertuig rondrijden, die moeiteloos over een aantal "geparkeerde" auto's heen denderd. Ik moet zeggen, als zo'n jonge vooruit en achteruit over een auto is heengegaan is het zelfs moeilijk de originele kleur te herkennen, laat staan het merk en type.
Ook hebben ze ter promotie van de autocross, enkele crossers gevraagd een demo te komen rijden.

Tijdens de eerste run heeft een olielek voor de nodige consternatie (en een klein brandje) gezorgd. Olie is op de hete uitlaat terecht gekomen en daar in brand gevlogen.
Gelukkig heeft dit niet tot schade geleid, maar wel heeft het voor de nodige extra (schoonmaak) werkzaamheden gezorgd.
Na reparatie zijn de tweede en derde run goed verlopen.

EUROL nieuwe sponsor AutoSportTeam Erik Pijnenburg

Tijdens de Racing EXPO in Leeuwarden is de Corvette voor het eerst te zien geweest
met het logo van de nieuwe sponsor op zijn body.